AuuucaaaAAkkk....!!

kalo suke LikE yer..

Khamis, 23 Disember 2010

MUHASABAH DIRI...

salamualaikum...
asyik story about love je an..=)
hari ni aku nak share smtink bersama sumer..
aku dok belek2 at google...aku bace dari blog seorang hamba ni..
aku terharu sangat..dapat rasa kat hati ni bile bace...
mari lah bersama kite menghayati nya...

~Rintihan Dosa Seorang Hamba~

Ya Allah,
Setiap doaku Engkau dengarkanlah
 
setiap permintaanku
Engkau terimalah dengan redha
setiap rintihanku dengan sebab dosa
hapuskanlah dosaku
penderitaan jiwaku memang dosaku
penderitaan jiwaku memang dosa
kasihanilah aku ya Allah.
 
Setiap kesungguhanku bermujahadah
Engkau kiralah walaupun aku lemah
memang hamba-Mu lemah, maafkan aku
kelemahan itu memang sifat hamba
di sinilah dengan rahmat-Mu
Engkau maafkan selalu
Atau setidak-tidaknya dengan kemaafan-Mu
Engkau gugurkanlah dosa-dosaku
 
Aku bukan gembira dengan dosa-dosa yang aku lakukan
tidaklah pula aku bangga dengan kebaikan yang aku buat
apa yang berlaku itu ada maksud dari-Mu
dengan dosa disuruh dukacita
dengan kebaikan disuruh bersyukur
kerana itulah anugerah kepada hamba
 
Pimpinlah aku selalu di dalam kehidupan ini
kerana kehidupan di dunia selalu sahaja menipu
kalau Engkau tidak pimpin aku
tidak ada ertinya hidup ini
dan kecundanglah aku di akhirat sana.



********************************************
bersama kita menghayatinya...
 fikirkan sebanyak mane amalan kebaikan kiter...
sekecil2 dan sebesar zarah sekali pun dose kite...
tetap akan dibalas...
tak semua manusia sempurna...
melainkan NABI MUHAMMAD S.A.W...
totonan umum...
"semoge ALLAH sentisa memberkati hidup kita"
aamiiinnnnn.....



Tiada ulasan: